کارت به کارت با تاپ در امنیت کامل

کارت به کارت با تاپ در امنیت کامل

با نصب سوپر اپلیکیشن تاپ در تلفن همراه خود تنها با وارد کردن شماره کارت مبدا و مقصد، مبلغ و رمز پویا با امنیت کامل انتقال وجه انجام دهید. کارت به کارت در تاپ، اپلیکیشن وابسته به بانک پارسیان از مبدا 30 بانک و به صورت 24 ساعته برای شما در دسترس است. کارمزد انجام کارت به کارت با تاپ مانند کارمزد خودپردازها (ATM) است و این کارمزد تماما متعلق به بانک‌ها و شبکه پرداخت کشور بوده و به اپلیکیشن تاپ پرداخت نمی‌شود.

بانک‌های تحت پوشش خدمات کارت به کارت در تاپ

در اپلیکیشن تاپ شما می‌توانید از مبدا 30 بانک کارت به کارت با موبایل انجام دهید. برخی از بانک‌های موجود توسط بانک مرکزی در سامانه شاپرک (هاب فناوران) قرار گرفته‌اند. برای کارت به کارت از مبدا این بانک‌ها لازم است تا پس از انتقال به سایت شاپرک فرایند احراز هویت را طی کنید؛ گفتنی است سقف کارت به کارت در بانک‌های عضو هاب فناوران 5 میلیون تومان است و در ادامه مطلب به‌طور کامل درخصوص نحوه ثبت و فعال سازی کارت در این سامانه صحبت می‌کنیم.
بانک‌های تحت پوشش خدمات کارت به کارت در تاپ

بانک‌هایی که عضو سامانه هاب شاپرک هستند با لوگو نمایش داده شده‌اند.

فرایند کارت به کارت در سوپر اپلیکیشن تاپ

1. سرویس کارت به کارت را در تاپ انتخاب کنید.

2. شماره کارت مبداء را وارد کنید

3. شماره کارت مقصد را وارد کنید، امکان ذخیره کارت وجود دارد

4. مبلغ را به ریال وارد کنید

5. پس از لمس گزینه استعلام رمز دوم، تاریخ انقضا و CVV2 را وارد کنید

6. با انتخاب گزینه Allow رمز ارسال شده جایگذاری می‌شود

7. مبلغ و اطلاعات تراکنش را تایید کنید

8. تراکنش با موفقیت انجام شد

ثبت کارت در هاب فناوران شاپرک

پس از لمس دکمه استعلام در مرحله پنجم (وارد کردن تاریخ انقضا، cvv2 و استعلام رمز دوم) اگر کارت مبدا شما عضو سامانه هاب فناوران باشد با این پیام مواجه خواهید شد :"به دستور بانک مرکزی برای امنیت انتقال وجه، کارت مبدا باید یکبار در سامانه آنلاین بانک مرکزی ثبت شود. برای این کار در فضای امن به سایت شاپرک هدایت می‌شوید" که پس از دیدن این پیام کافیست تا با لمس دکمه ثبت کارت به سایت شاپرک برای احراز هویت منتقل شوید و مراحل زیر را طی کنید.

ثبت کارت در هاب فناوران شاپرک

طی این فرایند در تمامی اپلیکیشن‌های پرداختی مانند تاپ و ... الزامی است.

بانک مرکزی و پلیس فتا به منظور جلوگیری از فسادهایی مانند پولشویی، خالی کردن حساب و جرایم این‌چنینی، توسط شرکت شاپرک، سامانه یا بهتر است بگوییم قانونی را وضع کرده است تا به این واسطه امنیت تراکنش‌های کارت به کارت افزایش یابد.

از این پس اگر قصد کارت به کارت بانک مسکن یا کارت به کارت از هر مبدا بانکی دیگر عضو هاب را دارید لازم است تا یک بار، تکرار می‌کنیم یک بار فرایند ثبت کارت و احراز هویت را طی کنید و با وارد کردن اطلاعاتی مانند شماره کارت و تاریخ انقضا کارت خود را ثبت کنید. لازم به ذکر است که برای احراز هویت باید شماره تلفن ثبت شده در اپلیکیشن، کد ملی و شماره کارت حتما به نام یک نفر باشد. اگر به هر دلیلی اپلیکیشن یا حافظه تلفن همراه شما پاک شود صرفا کافیست تا فرایند فعال سازی را طی کنید.

مراحل ثبت کارت در هاب فناوران شاپرک

1. پس از لمس گزینه استعلام در مرحله پنجم کارت به کارت با پیامی از جانب بانک مرکزی مواجه می‌شوید، گزینه ثبت کارت را لمس کنید تا به وب سایت شاپرک منتقل شوید.

2. با ورود به وب سایت شاپرک (وابسته به بانک مرکزی)کافیست تا متن 5 رقمی داخل تصویر را در داخل کادر وارد کنید و سپس گزینه ادامه را لمس کنید. در صورت اشتباه وارد کردن کد امنیتی با پیام کد امنیتی صحیح نیست مواجه می‌شوید.

3. پس از لمس دکمه ادامه به صفحه دیگری منتقل خواهید شد که به محض ورود یک کد 6 رقمی از شاپرک برای شما پیامک خواهد شد. پس از وارد کردن کد کافیست تا اطلاعاتی مانند شماره کارت و تاریخ انقضا را نیز وارد کنید تا با تایید مطالعه شرایط و قوانین این مرحله را طی کنید.

4. در انتها در صورت صحت اطلاعات وارد شده کارت شما با موفقیت ثبت خواهد شد و دیگر نیازی نیست برای انجام تراکنش با این کارت فرایند احراز هویت را طی کنید. البته لازم به ذکر است که در صورت پاک کردن اپلیکیشن، آپدیت اپلیکیشن و یا پاک شدن حافظه تلفن (Cache)نیاز به فعال سازی مجدد است که در خصوص فرایند فعال سازی در ادامه توضیح خواهیم داد.

5. در صورتی که فرایند ثبت کارت به درستی انجام شده باشد با لمس دکمه بازگشت به برنامک به مرحله پنجم در مراحل کارت به کارت منتقل خواهید شد. در این بخش پس از لمس گزینه استعلام به مرحله ششم فرایند کارت به کارت که ورود اطلاعات است منتقل می‌شوید.

مراحل فعال سازی کارت در هاب شاپرک

ثبت کارت زمانی است که شما برای اولین بار قصد انجام کارت به کارت با یکی از کارت‌ بانک‌های عضو سامانه هاب فناوران را دارید که با فرایند فعال سازی کاملا متفاوت است. فعال سازی یعنی شما یک بار کارت خود را در سامانه ثبت کرده باشید اما به دلیل پاک کردن اپلیکیشن، پاک کردن حافظه تلفن همراه (Cache) و ... نیاز به فعال سازی مجدد داشته باشید.

در فعال سازی شما دیگر نیازی به وارد کردن شماره کارت و تاریخ انقضا نخواهید داشت؛ کافیست پس از مشاهده پیام بانک مرکزی :"به دستور بانک مرکزی برای امنیت انتقال وجه، کارت مبدا باید یکبار در سامانه آنلاین بانک مرکزی ثبت شود. برای این کار در فضای امن به سایت شاپرک هدایت می‌شوید" دکمه ثبت کارت را لمس کنید.

1. پس از مراجعه به وب سایت شاپرک کافیست تا متن 5 رقمی تصویر را در کادر وارد کنید تا بعد از لمس دکمه ادامه به مرحله بعد منتقل شوید.

2. در مرحله بعد کافیست تا کد ارسال شده را در کادر وارد کنید. تفاوت ثبت کارت با فعال سازی دقیقا همین مرحله است که دیگر نیازی به وارد کردن شماره کارت و تاریخ انقضا وجود ندارد. دلیل عدم نیاز به ورود این اطلاعت ذخیره آن‌ها در سیستم بانک مرکزی است.

3. در مرحله سوم اگر کدهای ارسال شده را به درستی وارد کنید با پیام برنامک با موفقیت فعال شد مواجه خواهید شد و سپس به مرحله پنجم کارت به کارت منتقل می‌شوید.

خطاهای احتمالی در فرایند ثبت کارت

  1. عدم تطابق اطلاعات هویتی: برای احراز هویت و ثبت کارت باید شماره کارت، کد ملی و شماره موبایل ثبت شده در تاپ به نام یک نفر باشد، در غیر این صورت عملیات ثبت ناموفق خواهد بود.
  2. اشتباه وارد کردن کد‌های موجود: متن تصویر 5 رقمی و کد 6 رقمی پیامک شده در هر دو مرحله ثبت و فعال سازی باید توسط کاربر به ‌درستی وارد شده باشد تا فرایند ثبت با خطا مواجه نشود.
  3. اشتباه وارد کردن شماره کارت: اگر شماره کارت را در فرایند ثبت اشتباه وارد کرده باشید در انتهای فرایند با پیام عدم موفقیت در ثبت کارت مواجه خواهید شد و باید مجددا برای ثبت کارت در وب سایت شاپرک اقدام کنید.
  4. اشتباه وارد کردن تاریخ انقضای کارت: اگر تاریخ انقضا را در سامانه نادرست وارد کنید کارت با موفقیت، تکرار می‌کنیم با موفقیت ثبت می‌شود! اما پس ازطی کردن مرحله آخر کارت به کارت با پیام تراکنش ناموفق مواجه می‌شوید، در این شرایط لازم است تا با بازگشت به مرحله پنجم و پس از انتقال به سایت شاپرک کارت خود را به ‌درستی ثبت کنید.

ویژگی های کارت به کارت در تاپ

امکان ذخیره شماره کارت ها

امکان انتقال وجه از مبدا 30 بانک

امکان مشاهده تراکنش های اخیر

 ویژگی های کارت به کارت در تاپ

سقف کارت به کارت شتاب

کارت به کارت شتاب یعنی انتقال وجه از طریق کارت میان دو بانک متفاوت که عضو شبکه شتاب هستند. شتاب به معنای شبکه تبادل اطلاعات بانکی است که به‌ طور کامل قوانین آن از جانب بانک مرکزی تعیین می‌شود. در حال حاضر سقف کارت به کارت در بانک‌های کشور تا 10 میلیون تومان متغیر است، البته این سقف برای کارت هایی که بانک مبدا آنها برروی هاب فناوران هستند 5 میلیون تومان است.


بزودی تمامی بانک‌ها برروی هاب قرار می‌گیرند و سقف تمامی بانک‌ها به صورت یکپارچه 3 یا 5 میلیون تومان خواهد شد.

بانکسقف کارت به کارت ریال
بانک پارسیان به تمام بانکهابانک پارسیان به تمام بانکها100,000,000.00
بانک دی بانک دی 50,000,000.00
بانک رسالتبانک رسالت50,000,000.00
بانک شهربانک شهر50,000,000.00
بانک ایران زمینبانک ایران زمین50,000,000.00
موسسه اعتباری کوثرموسسه اعتباری کوثر50,000,000.00
اعتباری نوراعتباری نور50,000,000.00
بانک تجارت بانک تجارت 30,000,000.00
بانک سپهبانک سپه50,000,000.00
بانک رفاه کارگرانبانک رفاه کارگران50,000,000.00
بانک صادراتبانک صادرات50,000,000.00
بانک کشاورزیبانک کشاورزی50,000,000.00
بانک ملیبانک ملی50,000,000.00
موسسه اعتباری مللموسسه اعتباری ملل50,000,000.00
بانک ملتبانک ملت50,000,000.00
بانک سامانبانک سامان50,000,000.00
بانک پاسارگادبانک پاسارگاد50,000,000.00
بانک انصاربانک انصار50,000,000.00
بانک اقتصادنوینبانک اقتصادنوین50,000,000.00
بانک پست بانکبانک پست بانک50,000,000.00
بانک صنعت و معدنبانک صنعت و معدن50,000,000.00
بانک مسکنبانک مسکن50,000,000.00
بانک آیندهبانک آینده50,000,000.00
حکمت ایرانیانحکمت ایرانیان50,000,000.00
موسسه مالی سیناموسسه مالی سینا50,000,000.00
سپه - بانک قوامینسپه - بانک قوامین50,000,000.00
بانک سرمایهبانک سرمایه50,000,000.00
بانک توسعه تعاونبانک توسعه تعاون50,000,000.00
بانک گردشگریبانک گردشگری50,000,000.00
بانک مهر اقتصادبانک مهر اقتصاد50,000,000.00

در صورتی که قصد انتقال وجه مبلغ بیش از 10 میلیون تومان را دارید می‌توانید به صورت اینترنتی یا حضوری انتقال وجه خود را از طریق سامانه پایا و ساتنا انجام دهید.

کارمزد کارت به کارت

کارمزد انتقال وجه و همچنین گرفتن موجودی کارت از مواردی هستند که توسط بانک مرکزی تعیین می‌شود. در این قسمت به بررسی کارمزد کارت به کارت در مبالغ متفاوت می‌پردازیم.

مبلغ انتقالیکارمزد
تا 1 میلیون تومان600 تومان
از 1 تا 2 میلیون تومان840 تومان
از 2 تا 3 میلیون تومان1080 تومان
از 3 تا 4 میلیون تومان1320 تومان
از 4 تا 5 میلیون تومان1560 تومان
از 5 تا 6 میلیون تومان1800 تومان
از 6 تا 7 میلیون تومان2040 تومان
از 7 تا 8 میلیون تومان2280 تومان
از 8 تا 9 میلیون تومان2520 تومان
از 9 تا 10 میلیون تومان2760 تومان
از 10 تا 11 میلیون تومان3000 تومان
از 11 تا 12 میلیون تومان3240 تومان
از 12 تا 13 میلیون تومان3480 تومان
از 13 تا 14 میلیون تومان3720 تومان
از 14 تا 15 میلیون تومان3960 تومان

سوالات متداول

1- چگونه می‌توانم لیست کارت به کارت‌های انجام شده از طریق تاپ را مشاهده کنم؟
می‌توانید تمامی تراکنش‌های کارت به کارتی که از طریق تاپ انجام داده‌اید را طبق فرایند زیر مشاهده کنید: 1- در صفحه اصلی در گوشه پایین سمت راست اپلیکیشن منوی سایر (آیکون منو قرار داده شود) را انتخاب کنید؛ 2- گزینه لیست تراکنش‌ها را لمس کنید. (در صورتی که در مقابل گزینه لیست تراکنش‌ها عبارت "همگام‌سازی" نوشته شده است، آن را لمس کنید و پس از مشاهده پیام "همگام‌سازی با موفقیت به پایان رسید" می‌توانید تمامی تراکنش‌ها را مشاهده کنید.) 3- در قسمت انتخاب نوع تراکنش، کارت به کارت را انتخاب کنید. 4- حالا می‌توانید همه تراکنش‌های کارت به کارت خود که از طریق تاپ انجام داده‌اید را مشاهده کنید. 5- در صورتی که تراکنش‌های تاریخ خاصی مد نظرتان است، از قسمت انتخاب تاریخ، روز مورد نظرتان را انتخاب و فیلتر کنید.

2- برای عملیات کارت به کارت چه موارد نیاز است؟
کد cvv2 کارت بانکی، تاریخ انقضای کارت بانکی و رمز پویا

3- چگونه می‌توانم کارت‌های مبدأ و مقصد را در تاپ مدیریت کنم؟
در صفحه اصلی اپلیکیشن منوی سایر در گوشه بالا سمت راست را انتخاب کنید. 2- روی گزینه مدیریت کارت‌ها بزنید. 3- از قسمت "کارت‌های من" می‌توانید تمامی کارت‌هایی که تا به حال با آنها در تاپ انتقال وجه انجام داده‌اید را مشاهده، ویرایش یا حذف کنید و یا کارت جدیدی به این لیست اضافه کنید. 4- از قسمت "کارت‌های مقصد" نیز می‌توانید تمامی کارت‌هایی که تا به حال در تاپ به آن‌ها وجهی انتقال داده‌اید را مشاهده، ویرایش یا حذف کنید و یا کارت جدیدی به این لیست اضافه کنید..

4- سقف انتقال کارت به کارت روزانه بانک‌ها چقدر است؟
در حال حاضر سقف کارت به کارت در بانک‌های کشور از 1 میلیون تا 10 میلیون تومان متغییر است. سقف کارت‌هایی که برروی هاب فناوران هستند 3 یا 5 میلیون تومان است. توجه داشته باشید که بزودی تمامی بانک‌ها برروی هاب قرار می‌گیرند و سقف تمامی بانک‌ها به صورت یکپارچه 5 میلیون تومان خواهد شد.

5- آیا فرایند احراز هویت برای هر تراکنش باید انجام شود؟
خیر، این فرایند صرفا برای کارت به کارت و در هر اپلیکیشن صرفا یک مرتبه باید طی شود، البته همانطور که در متن گفتیم اگر اپلیکیشنی که در آن احراز هویت را انجام دادید را به هر دلیل از تلفن همراه خود پاک کنید، نیاز به طی کردن مرحله‌ای کوتاه‌تر (صرفا ثبت کد ارسال شده از طریق پیامک) است.

6- در صورتی که در تاپ مراحل احراز هویت را طی کنیم آیا لازم است در سایر اپلیکیشن‌ها هم این فرایند طی شود؟
بله، نه تنها سوپر اپلیکیشن تاپ بلکه در هر اپلیکیشنی برای اولین مرتبه لازم است تا مراحل احراز هویت را طی کنید تا کارت شما در سامانه هاب فناوران شاپرک ثبت شود.

7- سقف کارت به کارت در سامانه هاب فناوران شاپرک چقدر است؟
کارت به کارت از مبدا بانک‌هایی که تا به این لحظه عضو سامانه شاپرک هستند 5 میلیون تومان است.

8- آیا پس از به‌روز رسانی سوپر اپلیکیشن تاپ نیاز به طی کردن مراحل احراز هویت است؟
خیر. تاپ به واسطه پشتیبانی بانک پارسیان و نظارت بانک مرکزی شرایطی را فراهم کرده که حتی با به‌روز رسانی اپلیکیشن اطلاعات شما حفظ شود، پس نیازی به طی کردن این مراحل نخواهید داشت.

9- آیا امکان احراز کارت برای اعضای خانواده وجود دارد؟
خیر، برای احراز هویت لازم است که سیم کارت، شماره کارت و کد ملی حتما برای یک نفر باشد، با توجه به این موضوع که شماره سیم کارت و کارت ملی در تاپ ثبت می‌شود، در صورتی که کارت فرد دیگری را ثبت و کد ملی وی را وارد کنید با پیام خطا در ثبت کارت مواجه خواهید شد.

10- به چه دلایلی ثبت کارت با خطا مواجه می‌شود؟
همانطور که گفتیم وارد کردن اطلاعات صحیح در تمامی مراحل برای ثبت ضروری است، توصیه می‌کنیم اگر از اطلاعات وارد شده مطمئن بودید اندکی بعد برای ثبت آن‌ها تلاش کنید زیرا احتمالا مشکل از قطع بودن سیستم باشد.