سیاست نامه حریم خصوصی در سوپر اپلیکیشن تاپ


سوپر اپلیکیشن تاپ (تابان آتی پرداز) زیر مجموعه بانک پارسیان، تجارت الکترونیک پارسیان و داده پردازی پارسیان است و تمامی خدمات ما (تاپ) تحت نظارت بانک مرکزی، شبکه پرداخت الکترونیک شاپرک و پلیس فتا در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.


تمامی قوانین پرداخت در سوپر اپلیکیشن تاپ برمبنا و اساس قوانین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است؛ به همین دلیل درصورت بروز هرگونه اصلاح یا تغییر در قوانین بانک مرکزی، سوپر اپلیکیشن تاپ موظف است براساس قوانین جدید فعالیت کند.


در این صفحه به کلیات حفاظت از حریم شخصی کاربران اپلیکیشن تاپ پرداختیم. گفتنی است که شما با پیوستن به خانوده تاپ می‌پذیرید که تمامی تراکنش‌ها و فعالیت‌های مالی خود را مطابق با قوانین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام دهید و در صورت عدم پیروی از این قوانین، تاپ می‌تواند دسترسی کاربران را بدون اطلاع قبلی مسدود کند.


تاپ، حافظ اطلاعات شما

ما متعهد می‌شویم که براساس قوانین مرتبط با جرایم رایانه‌ای از تمام اطلاعت دریافتی مخاطبین که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت، با استفاده از تمام منابع و امکانات و بر حسب مورد، طبق قوانین نهاد قانون‌گذار محافظت کنیم. شما کاربر گرامی سوپر اپلیکیشن تاپ با پذیرفتن سیاست حفظ حریم خصوصی و قوانین و مقررات کاربران، صراحتا رضایت خود را با جمع‏ آوری، نگهداری و استفاده از اطلاعاتی همچون نام، آدرس پست الکترونیکی، شماره تلفن، شماره گواهینامه، شماره کارت خودرو و ... اعلام می‌کنید.



جمع آوری، ذخیره سازی و استفاده از اطلاعات

تاپ به منظور ارائه تجربه‌ای بهتر و آسان‌تر در استفاده از خدمات، برخی از اطلاعات که توسط خود شما وارد شده را ذخیره و برای راحتی فرایند خدمات برخی از این اطلاعات را به صورت پیش فرض در خدمات ارائه می‌دهد.


مجوزها و دسترسی‌ها

موارد زیر مجوزها و دسترسی‌هایی هستند که اپلیکیشن تاپ برای ارائه خدمات خود به آن نیاز دارد:


لیست مخاطبین:

بر حسب مورد در خدماتی هم‌چون خرید شارژ، خرید بسته اینترنتی و یا حتی دعوت از دوستان برای دانلود تاپ، شما می‌توانید از لیست مخاطبین برای سهولت در فرایندهای خدمات به تاپ دسترسی دهید.


پیامک‌ها:

بر حسب مورد این امکان وجود دارد برای خوانش کدهای تایید ارسالی و سهولت در فرایند برای کاربران، به بخش پیامک‌های شما تاپ به بخش پیامک‌های شما دسترسی داشته باشد.


دوربین:

برحسب مورد در برخی از خدمات مانند سجام یا سایر خدمات مبتنی بر اسکن QR Code ،لازم است تا تاپ به دوربین تلفن همراه شما دسترسی داشته باشد.


تصاویر، رسانه و یا فایل

بر حسب مورد گاهی برای ثبت نام یا سایر خدمات لازم است تا شما مدرک، تصویر و یا ... را بارگذاری کنید، برای مثال در خدماتی هم‌چون سجام، سرمایه گذاری و بیمه نیاز به بارگذاری تصاویر مدارک است که این دسترسی از شما خواسته می‌شود.



امنیت در حفظ اطلاعات

تاپ اطمینان می‌دهد که از روش‌های جدید رمزنگاری و دستگاه‌های امنیت فیزیکی پیشرفته براساس آخرین قوانین نهاد قانون گذار و پلیش فتا برای محافظت از تمامی اطلاعات دریافتی از جانب کاربران که به نوعی دارایی تاپ به شمار می‌روند استفاده می‌کند.


جمع آوری Log Data برای رفع خطاها

بر حسب مورد گاهی مواقع به‌دلیل بروز خطا لازم است تا اطلاعات رخدادها (Log Data) را جمع آوری و با بررسی بیشتر برای رفع این مشکل اقدام کنیم. Device İD, Device OS version, Device Model, user İP به همراه تاریخ و زمان رخداد از جمله اطلاعاتی هستند که برای رفع خطاها نیاز است تا مورد بررسی قرار بگیرند.


Marketing

تیم مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ برای رصد رفتار کاربر و رفع نیاز مخاطبین در کالبد تبلیغات، لازم است تا برای بررسی بیشتر به برخی از اطلاعات مخاطبین مانندGoogle play ID, Push Notification ID, AD ID, Device Name, Phone Brand دسترسی داشته باشد.


Children’s Privacy

اپلیکیشن تاپ برای افراد بالای 18 سال طراحی شده است، در حالت کلی ورای از وارد کردن تاریخ تولد اگر تاپ متوجه این موضوع شود که کاربری سنی کمتر از حد مجاز دارد، بدون اطلاع به کاربر حساب وی را مسدود خواهد کرد.


قوانین بانک مرکزی و شاپرک

بر حسب مورد براساس الزامات و قوانين بانک مرکزی و شاپرک، برای اتصال به شبکه پرداخت، تاپ نیاز به احراز هویت کد ملی و سیم کارت به نام شخص کاربر را دارند، به همین دلیل اپلیکیشن تاپ در هنگام ورود این اطلاعات را دریافت می‌کند.


حذف حساب کاربری

درخواست حذف حساب کاربری، به معنای آرشیو شدن اطلاعات تراکنش های کاربر در بستر اپلیکیشن و عدم نمایش آن‌ها به کاربر می باشد. در هنگام ثبت درخواست حذف حساب کاربری، تمامی اطلاعات کاربر (بر اساس شماره موبایل) در سوپر اپلیکیشن تاپ بر اساس قوانین نهادهای نظارتی مربوط به جرایم رایانه ای آرشیو گردیده و تحت هیچ شرایطی بعد از انجام درخواست، به کاربر نمایش داده نمی شود.

نکته مهم: با نصب دوباره سوپر اپلیکیشن تاپ توسط کاربری که قبلا درخواست حذف حساب کاربری را ارائه داده باشد، کاربر مجددا باید عملیات ورود به اپلیکیشن را وارد نماید و مراحل ثبت‌نام در اپلیکیشن را از ابتدا انجام دهد و تمامی اطلاعات مورد نیاز را وارد نماید. از همین‌رو هیچ‌گونه تاریخچه‌ای از اطلاعات حساب کاربری بعد از حذف حساب کاربری، به کاربر نمایش داده نمی‌شود.

مراحل حذف حساب کاربری:

برای حذف حساب کاربری مراحل زیر باید انجام شود:

  1. ابتدا کاربر وارد اپلیکیشن تاپ شده و عملیات ورود به اپلیکیشن را انجام داده باشد.
  2. با مراجعه به منوی جانبی، بخش مشخصات کاربری باید گزینه حذف حساب کاربری را انتخاب نماید.
  3. بعد از مشاهده اطلاعات شماره موبایل خود و تایید قوانین و شرایط مربوطه، با انتخاب دگمه "ادامه" به مرحله دریافت کد تایید هدایت می گردد.
  4. در این مرحله کاربر، باید کد تایید دریافت شده از طریق پیامک را برای تایید درخواست حذف حساب کاربری را در کادر مربوطه وارد نماید.
  5. کاربر بعد از وارد کردن کد تایید باید دگمه "حذف حساب کاربری" را انتخاب نماید. در صورتی که مقدار کد تایید توسط کاربر به صورت صحیح وارد شده باشد، فرانید حذف حساب کاربری آغاز گردیده و کاربر از اپلیکیشن خارج می شود.

نکته: در صورتی که مقدار کد تایید توسط کاربر صحیح وارد نشده باشد، کاربر حداکثر تا سه بار می تواند مرحله 5 را ادامه دهد، و در صورتی که بیش از 3 بار اشتباه وارد نماید، فرایند حذف حساب کاربری مختومه گردیده و کاربر از ابتدا باید فرایند درخواست حذف حساب کاربری را ادامه دهد.


قوانین حذف «حساب کاربری» از سوپر اپلیکیشن تاپ

با حذف حساب کاربری، موارد زیر در سیستم اپیلیکیشن تاپ ارشیو گردیده و تحت هیچ شرایطی در دسترس کاربر نخواهد بود:

  • تاریخچه تمامی تراکنش‌های کاربر
  • اطلاعات کارت‌های بانکی ثبت شده در اپلیکیشن
  • اطلاعات قبوض ثبت شده در اپلیکیشن
  • اطلاعات پلاک های ثبت شده در اپلیکیشن
  • اطلاعات تراکنش های موجود در باشگاه مشتریان تاپ شامل:
    • هدایای اختصاص داده شده به کاربر
    • کدهای تخفیف خریداری شده توسط کاربر
    • موجودی لوتوس / امتیاز کاربر در اپلیکیشن تاپ

لینک برنامه در گوگل پلی