به دستور بانک مرکزی از این پس وجود سامانه شاهکار در تمامی اپلیکیشن های پرداخت الزامی می باشد در صورت یکسان نبودن کد ملی مالک سیم کارت و کد ملی کارت بانکی مبدا تراکنش امکان پذیر نمی باشد.
تغییر مالکیت سیمکارت
کاربران محترم تاپ می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت اقدام به تغییر مالکیت سیم کارت ثبت شده خود در تاپ نمایند حداکثر تا یک هفته، اطلاعات مالکیت به روز رسانی خواهد شد. در صورتی که از مالکیت تلفن همراه خود اطمینان دارید ولی همچنان امکان تراکنش را ندارید، برای رفع این مشکل می توانید با مراجعه به یکی از شعب بانک صاد کننده کارت خود درخواست به روز رسانی اطلاعاتتان در سامانه مانا را بدهید. سامانه احراز هویت شاهکار کاربران چگونه کار می کند ثبت اطلاعات در سامانه شاهکار به این صورت است که یک کد اختصاصی در میان تمامی اپراتورها به مشترکین اختصاص پیدا می کند و تا زمانی که این کد در میان هر شرکت اپراتوری فعال باشد حتی با تخلیه و پورت از مرکز امکان راه اندازی مجدد اینترنت از شرکت جدید میسر نخواهد بود مگر آنکه کلاسه شاهکار شرکت اپراتور قبلی توسط همان اپراتور حذف یا غیر فعال شود.
قابلیت ها و امکانات سامانه شاهکار
- مشترکین را از ثبت سرویس های جدید مطلع می کند.
- شماره تلفن هایی با نام مشترکین و همچنین تعداد سیم کارت های تلفن همراه را به اپراتورها اطلاع می دهد.
- تطبیق شناسه سرویس به همراه شناسه هویتی را انجام می دهد.
- تطبیق شناسه سرویس به همراه شناسه هویتی را انجام می دهد.
- خدماتی مخابراتی منجمله سرویس اینترنت پر سرعت ثابت را به مشترکین اطلاع می دهد.
نکته
زمانی که سرویس جدیدی بدون اطلاع مشترک به نام وی ثبت شود شما با مراجعه به آن اپراتور علت را جویا و در صورت تخلف می توانید تخلف و سوء استفاده اپراتور را در سامانه 195 به آدرس cra.ir 195 ثبت کنید، البته پیش از ثبت شکایت باید مطمئن شوید شماره تلفن همراهی که پیامک برایش ارسال می شود به نام خودش باشد.